قهوه نمکی برای سلامت
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

به طور قطع اضافه کردن شکر، خامه و شیر به قهوه جز پر طرفدارترین ترکیبات نوشیدنی صبحگاهی در بین مردم جهان می باشد، اما شاید برای شما جالب باشد ترکیب قهوه و نمک نیز یکی دیگر از این موارد می باشد که شاید خیلی از ما با آن آشنا نباشیم. اما سوال اینجاست که طرز انجام اینکار چگونه است و استفاده از نمک چه فواید و خواصی دارد و برای کدام قهوه ها استفاده می شود؟ ما سعی داریم در این مقاله از کافی مافی تمام این سوالات شما را پاسخ دهیم.

ما در ابتدای اینکه بخواهیم موارد مختلف را بررسی کنیم یک جواب کاملا صریح به این سوال که اصلا چرا افراد از نمک برای ترکیب کردن با قهوه استفاده می کنند و چرا باید قهوه و نمک با هم استفاده شد؟

مواردی بسیار مختلفی می باشد که در این موضوع می تواند تاثیر گذار باشد. اما باید به این نکته دقت کرد همه افراد از این تلخی بدشان نمی آید و خیلی از دوست داران قهوه عاشق همین تلخ بودن می باشند.

ولی ما در اینجا وقتی ترکیب قهوه و نمک را در حال بررسی هستیم در واقع تلاش می کنیم که برای کسانی که با این موضوع مشکل دارند راه حل را پیدا کنیم.

جنس قهوه: جنس و نوع قهوه به خودی خود می تواند در مدل های میزان تلخی را کم و زیاد کند، بعضی از قهوه ها دارای طعم شکلاتی می باشند یا بعضی رایحه میوه ای دارند و در مواردی تلخی می باشد. اصولا دانه های روبوستا نسبت به مدل های دیگر کمی تلخ تر می باشند.

رست قهوه: در واقع می توان مهمترین عامل در میزان تلخی قهوه را رست آن دانست. برای همین موضوع است که وقتی از دم کرده قهوه سبز و خام استفاده می کنیم تقریبا هیچ تلخی حس نمی کنیم.

به طور علمی نیز آزمایشات نشان داده که وقت ما قهوه را رست می دهیم دو ترکیب اسید کلرژنیک لاکتون و فنیلندیان آزاد می شوند که باعث تلخ شدن آن می شوند. البته اسید کلرژنیک لاکتون در تمام رست ها مشاهده می شود ولی اسید فنیلندیان تنها در رست های دارک مشاهده می شود و دلیل تلخ بودن بیشتر آنها به همین دلیل است.

نحوه تهیه قهوه: وقتی شما یک گاها مواردی را در تهیه و دم کردن قهوه رعایت نکنید به طور ناخوآگاه باعث تلخ شدن آن می شوید. زمان تهیه قهوه ، استفاده از آب خیلی داغ و جوشاندن قهوه 3 عامل اصلی و دلیل این موضوع می باشند و برای رفع این موارد می توانید از ترکیب قهوه و نمک استفاده کنید

ترکیب قهوه و نمک از کشور ترکیه برای راه اندازی کافه خلاقانه که به مرور به سراسر نقاط جهان راه پیدا کرد، اشتباه نکنید مردم ترکیه به این موضوع پی نبردند که می توانند از این ترکیب برای بهبود طعم قهوه استفاده کنند!!

بلکه یک رسم قدیمی در این کشور وجود داشت که پسرانی که قصد ازدواج دارند برای نشان دادن میزان جدیت خود در این موضوع و نشان دادن صبوری خودشان یک فنجان قهوه پر از نمک می نوشند. :*

بعد از این مورد سوالی پیش می آید که چه اتفاق هایی می افتد که قهوه ما خیلی تلخ می شود و دلیل آن چه مواردی می باشد؟





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: